Wizyta w Nottingham Trent University

W terminie 18–22 sierpnia 2025 r. dr Marta Grześko-Nyczka wykładowcyzni Instytutu Pedagogicznego odbyła wizytę na Nottingham Trent University (NTU).
Spotkanie z zespołem pracowników zajmujących się wczesną edukacją oraz kształceniem nauczycieli było kolejnym etapem dynamicznie rozwijającej się współpracy międzynarodowej, zainicjowanej podczas seminarium poświęconego innowacjom w dydaktyce akademickiej, zorganizowanego przez Instytut Pedagogiczny Akademii Nauk Stosowanych im. Jana Amosa Komeńskiego w Lesznie w czerwcu 2025 roku.
Pobyt w inspirującej przestrzeni NTU sprzyjał nie tylko pogłębionej wymianie doświadczeń, ale również kreowaniu nowych perspektyw rozwoju instytucjonalnego. W szczególności omawiano możliwości wspólnych publikacji naukowych, wymiany studentów oraz kadry akademickiej, a także kierunki długofalowej współpracy, której sformalizowanie planowane jest w postaci umowy partnerskiej między uczelniami.
Pani dr Grześko - Nyczka spotkała się z przedstawicelką uczleni NTU Philippa Thompson, z którą Instytut Pedagogiczny reprezentowany przez Pnią doktor współpracuje w ramach projektu "Building Playful Bridges in Academic Pedagogy". Już wkrótce drugie seminarium międzynarodowe poświęcone dydaktyce akademickiej – razem z partnerami z Finlandii i Portugalii.
Organizacja przestrzeni dydaktycznej wywarła na uczestniczce mobilności ogromne wrażenie. Uczelnia oferuje liczne, starannie zaprojektowane strefy do pracy indywidualnej i zespołowej. Choć część sal zachowała tradycyjny układ, wiele z nich przystosowano do nowoczesnych form kształcenia, z naciskiem na pracę grupową oraz aktywne metody nauczania. Cały kampus NTU charakteryzuje się przyjazną aranżacją – pełen jest kolorów, zieleni i miejsc sprzyjających zarówno nauce, jak i integracji społeczności akademickiej.
Wyjazd został zrealizowany w ramach programu międzynarodowej wymiany akademickiej Erasmus+ i stanowił ważny krok w kierunku dalszego umiędzynarodowienia działań edukacyjnych oraz naukowych Uczelni oraz Instytutu Pedagogicznego.