Varna University of Management, Bułgaria - mobilności BIP
Varna University of Management (VUM) w Bułgarii zaprasza studentów naszej uczelni do udziału w programach Erasmus+ Blended Intensive Programme (BIP) realizowanych w roku akademickim 2025/2026.
Wszystkie programy obejmują część stacjonarną w kurorcie Albena (ok. 30 km od Warny) oraz część wirtualną, a uczestnicy otrzymują 3 punkty ECTS.
1. Inclusive Mindsets: Understanding Differences through Cultural Lenses - informacje szczegółowe
Program skierowany jest do studentów różnych kierunków zainteresowanych rozwijaniem kompetencji międzykulturowych, zrozumieniem różnic kulturowych i znaczenia integracji oraz różnorodności w środowisku zawodowym. Uczestnicy poznają podstawy komunikacji międzykulturowej, nauczą się analizować różnice kulturowe oraz patrzeć na problemy z wielu perspektyw.
Zakres tematyczny:
komunikacja i studia kulturowe, etniczność i tożsamość, role płci, komunikacja biznesowa i etykieta, współpraca w zespołach wielokulturowych.
Terminy:
część stacjonarna: 26–30 maja 2026
część wirtualna: od 22 czerwca 2026
Rejestracja: formularz
2. Unlocking the Real Value of AI and Big Data Analytics in Business - informacje szczegółowe
Program przeznaczony dla studentów kierunków nauk społecznych, ekonomicznych i informatycznych zainteresowanych sztuczną inteligencją, Big Data, analityką biznesową i data mining. Program uczy praktycznego wykorzystania sztucznej inteligencji i analityki danych w biznesie. Uczestnicy poznają powiązania między AI a Big Data oraz metody analityczne wspierające procesy decyzyjne.
Zakres tematyczny:
Business Intelligence, Big Data Analytics, cykl życia danych i wizualizacja, AI i machine learning, analiza danych w finansach, marketingu i HR.
Terminy:
część stacjonarna: 8–12 czerwca 2026
część wirtualna: 29 czerwca – 3 lipca 2026
Rejestracja: formularz
3. Inclusive Leadership: Driving Change through People and Purpose - informacje szczegółowe
Program poświęcony jest tematyce przywództwa oraz zarządzania zmianą w organizacjach. Skierowany do studentów nauk społecznych, ekonomicznych, zarządzania, finansów czy marketingu. Uczestnicy analizują czynniki wpływające na zmiany, bariery wdrażania oraz strategie zapewniające ich trwałość.
Zakres tematyczny:
style i teorie przywództwa, modele zarządzania zmianą, wartości organizacyjne, misja i wizja, kreatywność i innowacyjność w przywództwie.
Terminy:
część stacjonarna: 15–19 czerwca 2026
część wirtualna: 29 czerwca – 3 lipca 2026
Rejestracja: formularz
4. Future-ready: Transforming Employability into Opportunity - informacje szczegółowe
Program skupia się na rozwijaniu kompetencji zawodowych, przygotowuje do wejścia na rynek pracy i wspiera rozwój ścieżki zawodowej. Uczestnicy uczą się planowania kariery, budowania marki osobistej i tworzenia profesjonalnych dokumentów rekrutacyjnych.
Zakres tematyczny:
trendy i kompetencje przyszłości, personal branding, Living CV, narzędzia zarządzania karierą, „workforce of tomorrow”.
Terminy:
część stacjonarna: 15–19 czerwca 2026
część wirtualna: 29 czerwca – 3 lipca 2026
Rejestracja: formularz
Przed rejestracją do programu konieczne jest złożenie wniosku o wyjazd.
Wnioski należy składać w Dziale Nauki i Współpracy z Zagranicą pok 114 lub 115 - WNIOSEK
Zgodnie z obowiązującym Regulaminem rekrutacji na wyjazdy w programie ERASMUS+, pierwszeństwo w kwalifikacji mają osoby, które dotychczas nie uczestniczyły w programie, uzyskały odpowiednia średnią za studia oraz posiadaja poziom B2 języka angielskiego.
Prosimy o dokładne zapoznanie się z zasadami rekrutacji oraz informacjami dotyczącymi udziału w programie ERASMUS+ (informacje).
Kompletne i wypełnione wnioski wraz z opinią Dyrektora Instytutu, prosimy składać w DWZ do dnia 30.01.2026 r.




